aeyStudio.com
Üye
Kullanıcı Adı:

Şifre:

Sonraki ziyaretimde beni otomatik kaydet!

Şifremi unuttum?
Kayıt

Dönüşümlü 10 Ders
PSP - Arayüz Yapımı
PSP - 3D Bar Yapımı
Arayüz Yapımı-1
Tab Menu Yapımı
PSP - PICTURE TUBE NEDİR?
PSP - Boru Yapımı
FreeHand Genel Bilgi
Fireworks Şekillere Yazıları Dolamak
ImageReady ile Arayüze Link Verme
Web Tasarımı - Formlar

Site Bilgileri
Sitede 27 kategoride, toplam 92 ders,
Toplam 85 indirilebilir dosya, 63.832 kez indirilme,
Sitedeki derslere uyumlu 8 kategoride, toplam 52 link,
Forumlarda 697 konu, 1.406 ileti bulunmaktadır.
Sitede toplam 13.301 kayıtlı üyemiz var. En yeni üyemiz: asz

Şimdiye kadarki en yüksek aktif ziyaretçi sayısı: 311 - Tarih: 21.07.2016 19:15

Toplam ziyaret: 1.934.903
Bugünkü ziyaret: 0

Aktif Kullanıcılar: 1
Şu anda 0 kayıtlı kullanıcı (arasında 0 tanesi gizli) ve 1 ziyaretçi online.

Bu konuyu cevapla Yeni konuyu başlat

Bence
bebegim
Gönderim: 26.04.2005 11:03 İletiyi Alıntı Yap


Üye

Kayıt Tarihi: 26.04.2005

aslında cok kolaylık saglıyor işimiz hızlanıyor digital lerde bir fark vermıyor hatta dah kalıte saglıyor...
Offline darkpsiko at gmail.com Sayfa başı
algoritmus
Gönderim: 05.05.2005 01:13 İletiyi Alıntı Yap


Üye

Kayıt Tarihi: 05.05.2005

Dijital fotografçılık ve matematikten kaçışın imkansızlığı.Şöyle düşünelim arkadaşlar acaba çekilen fotograf dijital kamera gerçekliği ne kadar modelleyebildi.atmosferikkırılma,ışınsal distorsiyon,asimetrik distorsiyon,tegetsel distorsiyon,cdd lerin örnekleme sıklığı yani çekilen görüntü cdd ler üzerinde örneklenene kadar okadar çak geometrik idellikten sapıyorki artık gerçekliğin hatalarla yüklü bir modeline bakar oluyoruz.peki bu sistematik hatalar modellenemez mi?Arkadaşlar hele birde dijital değilde film kullanıyorsa bu hatalar film inkimyasal bozulması emülsyon hataları,film tabakasının hareketleri ve bu hatalar okadar çok artarki ben burada kısaca kısaca ışınsal distorsiyon ve kolinearite bağıntılarındanbahsetmekistiyorum.sanırım fotografcılık ile ne alakası ver diyeceksiniz.en iyi ve enmükemmel görüntüyü elde etmekistiyorsanız demet dengelemesi ve bunun dengeleme modeli ile matematiksel modeli kurarak mükemmele yakın görüntüler elde edebilirsin.neyse kafanızı karıştırmayayım daha fazla.
ilkkonumuz ışınsal distorsiyon.bunu şöyle açıklayayım görüntü alınacak nesne üzerinden sadece bir ışın geldiğini düşünelim.bu ışın atmosferik bozulmaya uğrayacak ilk önce bir refraksiyon etkisinden dolayı bir bozulma meydana gelicek ki bu 1 km de 2 cm kadardır.bunu yakın resim görüntülemede görmezden gelebiliriz.ışınsal distorsiyon ise ışın nesne üzerinden gelip mercekten geçerken merceklerin optik eksene tam dik oturtulamaması veya merceklerin imalat hataları nedeniyle istediğimiz noktaya değilde o noktadan alfa açısı kadar saparak görüntü düzlemimize düştüğünü düşünün.olması gereken yer ile oluştu yer arasında t kadar bir fark oluşacaktır.bu sistemin hatasıdır ve her noktada kendini belli eder.düzeltmesi ise t=r-c.tan(alfa) buradaki c kameramızın asal uzaklığı yani izdüşümmerkezi ile görüntü düzlemi arasıdır.C zoom lama nedeniyle sabit olmaz bunu hesapla veya kamera üreticimiz yardımıyla öğrenebiliriz.r ise ışının görüntü düzlemine düştüğü nokta ile nesne arasındaki uzaklık.işte buradaki t yü bir düzeltme olarak düşünürsek ve her resim koordinatına bu hesaplanmış t düzeltmesini getirirsek ışınsal distorsiyonun etkisinden kurtulmuş oluruz ki buda gerçekliği arayan arkadaşlarımın işine yaraya bilir.tabiki bu anlattığım daha işin başı sayılır ve devede kulak diyebilirim.zamanım olursa kolinearite denklemleri demet dengelemesini,3b projeksiyonu,afin dönüşümüde anlatmakisterim.bence işte dijital fotogrametri bu demek matematik,istatistik,hata teorisi,görüntü işleme ve muazzam bir düş gücü.iyi çalışmalar diliyorum sevgilerler ömer faruk
Offline omerabi at hotmail.com Sayfa başı

Bu konuyu cevapla Yeni konuyu başlat

 
Google
 
Editörlerimiz | Link Bannerlarımız | Reklam | Site Amacı | Sık Sorulan Sorular | Yasal Uyarı & Kullanım Şartları
Sizden Gelenler | Site Haritası | Dosyalar