SePortal
Üye
Kullanıcı Adı:

Şifre:

Sonraki ziyaretimde beni otomatik kaydet!

Şifremi unuttum?
Kayıt



Site İçinde    


Gelişmiş arama

Ders Bölümleri
Dersler
En Çok İzlenenler
Son Eklenen Dersler
En Çok Beğenilenler
Tümünü Göster

Derslerde Ara


Dönüşümlü 10 Ders
PSP - Metalik Yazı Yapımı
Web Tasarımı - Tablolar
CSS - Genel Bilgi
PSP - Paslı Zemin Yapımı
Illustrator Plug-ins (Geliştiriciler)
Pixel Desenler (Pixel Patterns)
PSP - Boru Yapımı
ImageReady ile Navigation Bar
Kafes Yapımı
Sigara Yapımı

Site Bilgileri
Sitede 27 kategoride, toplam 93 ders,
Toplam 85 indirilebilir dosya, 63.832 kez indirilme,
Sitedeki derslere uyumlu 8 kategoride, toplam 52 link,
Forumlarda 697 konu, 1.406 ileti bulunmaktadır.
Sitede toplam 13.301 kayıtlı üyemiz var. En yeni üyemiz: asz

Şimdiye kadarki en yüksek aktif ziyaretçi sayısı: 311 - Tarih: 21.07.2016 19:15

Toplam ziyaret: 1.934.873
Bugünkü ziyaret: 0

Aktif Kullanıcılar: 1
Şu anda 0 kayıtlı kullanıcı (arasında 0 tanesi gizli) ve 1 ziyaretçi online.
Ana Sayfa / Dersler / ImageReady / ImageReady Tanıtımı / ImageReady - Pencereler

ImageReady - Pencereler
RSS Feed: ImageReady - Pencereler (Dersler)
Eklenme Tarihi: 07.11.2005 - 19:50   (İzlenme: 62318)
Yorumları Oku (-)
Yorum Ekle
Dersi Yazdır / İndir
Yazdır

Sayfalar:

ImageReady - Animation Sekmesi
Burada ilk sırada "Animation Sekmesi" vardır. Öncelikle bu sekmeyi inceleyelim;

"Animation Penceresi" Genel Görünümü

Bir hatırlatma yaparak başlamakta fayda var; ImageReady gibi programlarla animasyon hazırlamak için "Frame" lere ihtiyaç vardır (Flash'da bu işi Timeline Penceresi yapar). Animasyonu oluşturacak her hareket tek tek "Frame" lerde düzenlenir. Yani anime edeceğimiz imajımızın yapacağı her hareketi bir Frame'de göstermemiz gerekir. Sonra bütün Frame'leri hareket ettirince, tıpkı sinema filmi şeritinde olduğu gibi animasyonumuz hareket etmeye başlar. Hayat kazanır....
Şimdi gelelim yukarıdaki resimimize, mavi renk ile işaretlenmiş üzerinde "1" yazılı olan çerçeve, animasyonu oluşturacak olan ilk Frame (Çerçeve) dir. Frame sayısı çoğaldıkça ve Frame sayısı kadar çerçeve eklenerek herbirinin kaçıncı Frame olduğu üzerinde yazar (1.-2.-3.-4-.-.. Frame gibi). Bu mavi çerçevenin alt tarafında görünen "0,00s.." ise o Frame in saniye cinsinden ekranda görüneceği zamanı belirler. Yanındaki Aşağı Ok'a basarak açılan menüden bu süreyi kendimiz istediğimiz gibi belirleyebiliriz. Çerçevenin alt tarafında ucunda aşağı ok ile gösterilen bölge ise animasyonun tamamı ile ilgili olup, ne kadar süre ile ekranda görüneceğini belirler. Resimde yazılı olan "Once" seçerseniz animasyon bir defa oynayacak ve duracak demektir. Aşağı ok'a basarak açılan menüden "Forever" ı seçerseniz animasyon hiç durmadan devamlı çalışacaktır. Animasyonun oynama süresini kendiniz seçmek isterseniz bu defa "Other" ı seçip bu süreyi yazarak belirleyebilirsiniz. "Other" a genellikle bu süre 1001 olarak yazılır. Şimdi pencerenin en altında bulunan ve bir Kaset Çaların kumanda düğmelerine benzeyen komutları inceleyelim;

İlk (en başataki- 1.) Frame'e gönderir.
Seçili olan Frame den bir önceki Frame'e gönderir.
Bütün Frame'leri çalıştırarak animasyonu oynatır. (Play)
Frame'lerin çalışmasını ve animasyonu durdurur. (Stop)
Seçili Frame'den bir sonrakine gönderir.
Tween, Seçili Frame'e istediğiniz kadar frame ve başka özellikler ekleyip frame sayısını belli bir düzen içinde çoğaltarak akışkanlık kazandırır.
Seçili Frame'i dublike ederek kopyasını yaratır.(Yeni Frame ekler.)
Frame'i pencereden siler.

Gördüğünüz gibi bu düğmelerle, tıpkı bildiğimiz Kaset Çalar'a kumanda eder gibi animasyonumuza çok kolay kumanda edebiliriz.





Yazan: Yorum:
Bu ders için yorumlar yok

RSS Feed: ImageReady - Pencereler (Dersler)

Google
 
Editörlerimiz | Link Bannerlarımız | Reklam | Site Amacı | Sık Sorulan Sorular | Yasal Uyarı & Kullanım Şartları
Sizden Gelenler | Site Haritası | Dosyalar